Suositut tekstit

lauantai 20. syyskuuta 2014

KESÄ 2014

En tiedä miten olin niin onnellinen että sain maailman parhaimman kesätyöpaikan. Te kaikki ihmiset teitte mun kesästä ihan mahtavan!

Kaikki kesät täytyy aloittaa juhlimalla, onhan elämä yksi iso juhla. Tuo kesäinen yö oli yksi ihanimmista ikinä, miten koskaan saan sitä mielestäni, tarvitseeko mun edes?

Niin paljon aurinkoa vapaapäivinä, auringonlaskuja, ukkosta, sadetta, viileneviä öitä. Ovi auki nukkumista helteisinä päivinä ja öinä heräten linnunlauluun.
Mikä onkaan ihanampaa kun päättää keskellä yötä että enpäs haluakkaan nukkua, haluun elää tän hetken just nyt täysin eri tavalla ja juosta yöpaidassa pitkin rantaa..

Mikä voiskaan olla ihanampaa kun matkustaa monia kilometrejä tapaamaan niitä sulle kaikista rakkaimpia ihmisiä ja valvoa pitkälle yötä. Kun kitara soi ja ne ihmiset siinä sun ympärillä vaan on, ja tiiät että ne ei oo menossa minnekkään sun elämästä, ne on aina siinä jos sä vaan niin päätät ja sä tajuat kuinka paljon jokaista rakastat ja voisit vaan jäädä siihen hetkeen. 

Ne ei suunnitellut retket on parhaita. Kun yhtäkkiä vaan päättää että nyt me mennään. lähetään vaan, vitut kaikesta. Juhlitaan aamuun saakka kesää, murehditaan sitten jos tulee jotain murehdittavaa.
 
Monta kivaa kesäkaverii,
koluttu miljoona terassii,
ja kokeiltu hupina, montako fisua
kannattaa kumota yhdessä illassa.
Tulee pari hyvää ideaa:
nyt jos aamuun asti dokataan,
niin noin puoli seiskalta,
kun aukee stadikka,
me ollaan uimassa bokserit jalassa.

En muista teidän sukunimiä,
voiko silloin sanoa "ystävä"?
Sinä olet sellainen,
ole siinä lähellä, ota mua kädestä,
sinä ymmärrät minua.

Monta uutta kesäkaverii,
tällaista on ehkä olla nuori:
kerrankin unohtaa kaikki se vakava,
mitä on huomenna ja vittu ikinä.



Ajetaan autolla auringonpaisteeseen, juodaan kaljaa niin nopeesti kun pystytään, mennään vielä puskapissalle viime sekunteilla ja sen jälkeen juostaan eturiviin käsikädessä, älä katoa multa. Huudetaan niin paljon kuin ikinä vaan ääntä lähtee vaikka kurkku onkin tosi kipeä, välillä juostaan hakemaan lisää siideriä ja kohotetaan malja elämälle ja huudetaan samalla että mitä sitten jos elämässä kaiken menettää, onhan meil vapaus joka käteen jää, ja just se vapaus, se on parasta.

 Äiti älä pelkää kyllä pidän itsestä huolen, ja laulan pappadaduda pa duda dapa
 Isä olen täällä maailman toisella puolen, ja laulan pappadaduda pa duda dapa...

Kun elää niitä parhaita hetkiä siitä kesästä, tajuaa miten onnellinen on. Ymmärtää miten onnellinen on että on löytäyt elämäänsä jotain näin hienoa. Jotain josta voi olla todella ylpeä. Jotain joka antaa sulle voimaa. Sä olet vahva. Siinä vaiheessa kun sä odotat melkein kaksi päivää kylmässä, sateessa, välillä auringonkin paisteessa jotain sulle todella tärkeetä. Se on niin siistiä. Se on niin siistiä kun sulle sanotaan että kiva nähä suakin pitkästä aikaa keikalla, mitä sulle kuuluu. No mulle kuuluu hyvää ja mä rakastan teitä. 

Ne on niitä pieniä tuskan ja onnen sekaisia hetkiä kun saat nukuttua yöllä muutamia minuutteja kerrallaan, kun kannat painavaa reppua ja makuupussia pitkin helteisiä katuja ja sulla on jalat rakoilla. Vaikka siinä tilanteessa sitä kiroaa että miksi mä taas lähdin, ne hetket vaan haluais elää silti yhä uudestaan.


Mun kesä ei olisi ollut mitään ilman mun kavereita joiden kanssa kaikki ihmeelliset retket voi toteuttaa. Kun me kiharretaan hiuksia vielä siinä vaiheessa kun pitäisi jo lähteä. Anna mä lisään vielä vähän huulipunaa. Vedetään korkkarit jalkaan ja me tiedetään että kohta me nähdään meidän kaikkien supernainen. Sitä ennen me kuitenkin ajetaan mitä ihmeellisimpiä metsäpolkuja, pysähdytään pissalle keskelle metsää ja juodaan kaljaa sillalla ja rämmitään metsään istumaan ja miettimään miten siistiä tää on! Sen jälkeen me juostaan taas eturiviin huutamaan niiden rakkausbiisien sanoja, me kuunnellaan miten kauniita asioita siinä on, me nauretaan, me itketään ihan liikaa ja muistellaan miks meillekkin tehtiin sillon joskus niin paskasti, miks kaikki kaunis räjähti käsiin. 
Jokaisella tytöllä pitäisi olla yksi ihan ikioma Kaija Koo <3

 Nähdä surujen sillalta sain
Kaupungin katolla tähtiä tuhansittain
Yksi lähti ja laskeutui
Se lensi halki taivaan ja radaltaan harhautui
Sille esitin kysymyksen
Kuka keksi rakkauden

 Niin kauan mä odotin, laskin päiviä, laskin tunteja, laskin jopa minuutteja. Mun elämäni siistein viikonloppu oli siinä. Kun vaan ajattelen vieläkin, menee kylmät väreet. Kaikki ne tuhannet ihmiset, kaikki se fiilis, se hetki. Pystyi vaan unohtamaan kaiken, mä en jaksanut ajatella mitään, mä vaan halusin jäädä siihen. Mä tiesin että tää kesä oli nyt tässä, en tiedä miten jaksan odottaa seuraavaa. Mä olin onnistunut toteuttamaan just ne asiat mitä mä halusin. Mä pääsin just sinne minne mä halusin, mä vietin aikaa mun rakkaiden kanssa, mä vihastuin, ihastuin, olin sekasin, ja nautin joka ikisestä tunteesta. Mulla oli paraskesäikinä.

<3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti